Siirry sisältöön

Toimintaedellytysmittari

Toimintaedellytysmittari on luotu yhdessä tamperelaisen Arttu Vuoren kanssa. Toimintaedellytysmittari Hyödynnä mittaria yhdessä oppilaskunnan hallituksen jäsenten kanssa erityisesti oppilaskunnan toimintaedellytysten kehittämisessä. Pohtikaa myös konkreettisia asioista, miksi …

Oppilasedustajat koulun toimielimissä ja työryhmissä

Oppilaskunnan hallituksen edustajat osallistuvat koulun toimielinten ja työryhmien työskentelyyn kutsuttuina kokemusasiantuntijoina, näin oppilaskunnan ääni tulee paremmin kuuluviin koulun päätöksenteossa. Oppilaskunnan hallituksen edustajat koulun sisäisiin toimielimiin …

Oppilaskunnan hallituksen valinta

Oppilaskunnan hallitus valitaan demokraattisesti vaaleilla, jolloin jokaisella koulun oppilaalla on yhtäläinen ja yhdenvertainen mahdollisuus tulla valituksi. Oppilaskunnan ohjaava opettaja koordinoi vaaleja ja huolehtii tiedottamisesta. Jokaisen …

Oppilaskunta vaikuttajana

Tavoitteena on, että oppilaskunnan hallituksen toiminta on mahdollisimman vaikuttavaa. Tämä tarkoittaa sitä, että oppilailla on riittävät vaikuttamis- ja osallistumismahdollisuudet. Silloin osallisuuden kokemus omaan kouluyhteisöön on …

Koulun yleiskokouksen järjestäminen

Yleiskokous kokoontuu kahdesti lukukauden aikana, syksyisin ja keväisin. Se päättää oppilaskunnan toiminnasta ja valitsee oppilaskunnan hallituksen lukuvuosittain syksyn yleiskokouksessa. Yleiskokouksessa äänivaltaisia kokousedustajia ovat kaikki koulun …

Kouluneuvoston kokouksen järjestäminen

Kouluneuvostossa keskustellaan kouluihin, opetukseen tai muuhun nuoria koskettavista ajankohtaisista asioista. Tapahtumassa peruskoulujen oppilaskuntien hallitusten edustajilla on mahdollisuus verkostoitua, oppia toinen toisiltaan ja toisten koulujen toimintatavoista. …